• Juliëtte uit Wijchen is Gelders Voorleeskampioen Bekijk details

19 mei 2021

Juliëtte Liebregts van basisschool De Viersprong uit Wijchen is de nieuwe voorleeskampioen van Gelderland. Volgende week woensdag doet ze mee aan de landelijke finale van De Nationale Voorleeswedstrijd in Utrecht.

• Juliëtte Liebregts wint halve finale voorleeswedstrijd! Bekijk details

8 april 2021

Juliëtte Liebregts van basisschool De Viersprong uit Wijchen heeft in de regio Rivierenland/Wijchen de halve finale van de voorleeswedstrijd gewonnen. Deze wedstrijd vond online plaats en werd gejureerd in Tiel. Het betrof hier een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. De winnaar zal binnenkort onze regio vertegenwoordigen in de provinciale finale. En wellicht wordt zij wel De Nationale Voorleeskampioen 2021!

• Winnaar Voorleeswedstrijd in Wijchen Bekijk details

9 maart 2021

Ook dit jaar was er weer een Voorleeswedstrijd in Wijchen, waaraan 4 scholen meededen. Niet live in de bieb dit keer, maar wel met een echte cameraman Marc van Kampen van kampvuur.tv! Hij filmde de voorleesstukjes van de kinderen.

• Wijchense finale Nationale Voorleeswedstrijd Bekijk details

23 februari 2021

Op maandag 22 februari vond de Wijchense finale plaats van de Nationale Voorleeswedstrijd. Dit jaar was het zonder publiek, maar met professionele cameraman Marc van Kampen van Kampvuur.tv!

• Werkzaamheden de Bibliotheek Wijchen gaan gewoon door! Bekijk details

2 februari 2021

Bij controle van de vloer van de eerste verdieping van de Bibliotheek Wijchen is gebleken dat die nèt niet voldoet aan aangescherpte veiligheidseisen. Voor alle zekerheid en in afwachting van een permanente oplossing zijn er stempels geplaatst ter ondersteuning en zijn er delen van de ruimte afgezet.

• Prijswinnaar Nederland Leest Bekijk details

10 december 2020

Winnares Zwanet Reinders neemt haar prijs in ontvangst naar aanleiding van onze prijsvraag tijdens ‘Nederland Leest’! Haar favoriete geschiedenisboek is ‘Grote verwachtingen’ van Geert Mak. Ze wint het geschiedenis boek van de Wijchense Canon. Veel plezier ermee!

• Digisterker door doen Bekijk details

7 juli 2020

Wil je leren hoe je jouw DigiD aanvraagt of hoe je iets op een website van de overheid kunt vinden? Hoe je iets bij de gemeente aanvraagt of met een mijn-omgeving kunt werken? Dat kan nu thuis!

• Telefonische Digitale Inloopochtend (DIO) Bekijk details

6 juli 2020

Tot begin maart kon je met al jouw digitale vragen naar onze Digitale Inloopochtend (DIO) komen. Om je ook op afstand te kunnen blijven helpen, opent op 7 juli onze telefonische DIO. Het is een service op afspraak.

• Landelijk gastlenen Bekijk details

6 januari 2016

Wil je af en toe in een andere bibliotheek materialen lenen? Bijvoorbeeld in de plaats waar je werkt, studeert of sport? Dan is er nu landelijk gastlenen: lenen in een andere gemeente, gewoon op je eigen abonnement.