Machtigingen voor verlengen

Kan ik door mijn gezinsleden geleende boeken verlengen?

In Mijn Menu of met de Bibliotheek Wise App is het mogelijk om de passen van gezinsleden te beheren. Hiervoor maak je gebruik van machtigingen. Hoe gaat dit in zijn werk?

Machtigingen aanmaken

Ga naar Mijn menu op onze website en log in met jouw bibliotheekpasnummer en wachtwoord.

Ga naar Machtigingen voor verlengen.
Ga naar Nieuwe relatie toevoegen en vul het pasnummer en de geboortedatum van gezinslid 1 in.
Kies voor Machtig mij voor zijn/haar abonnement .
Klik daarna op toevoegen. De machtiging is daarmee aangevraagd en moet nu nog bevestigd worden.
Als er meer gezinsleden toegevoegd moeten worden, moet je de stappen van hierboven herhalen:
pasnummer invullen, geboortedatum invullen en op toevoegen klikken.
Zijn alle gezinsleden toegevoegd? Klik op afsluiten.
Je ziet in het overzicht op het scherm wat je hebt toegevoegd + wat de status ervan is. Bij net aangevraagde machtigingen is dat 'moet bevestigd worden'.

Machtigingen bevestigen

Jouw gezinsleden moeten nu de machtiging bevestigen, dus akkoord gaan dat je voortaan voor hem/haar mag verlengen.
Eventueel kun je dat zelf doen: je hebt tenslotte het pasnummer en geboortedatum om in te loggen. Let op: heeft het gezinslid een wachtwoord genomen, dan zul je dat moeten gebruiken.
Je ontvangt over het machtigen geen berichten of mails.
Meld je zelf eerst af door op uitloggen te klikken.
Meld je aan als gezinslid 1.
Ga naar Machtigingen voor verlengen.
Klik op Bevestigen.
Herhaal eventueel bovenstaande stappen voor andere gezinsleden.

Materialen verlengen

Wanneer je nu weer inlogt als jezelf, dan zie je bij Wat heb ik thuis de namen van andere gezinsleden staan.
Kies het gezinslid voor wie je wilt gaan verlengen.
Klik de materialen aan die verlengd moeten worden.

Er zijn op dit moment geen resultaten over dit onderwerp beschikbaar.