Landelijk gastlenen

Gepubliceerd op: 6 januari 2016 21:57

Wil je af en toe in een andere bibliotheek materialen lenen? Bijvoorbeeld in de plaats waar je werkt, studeert of sport? Dan is er nu landelijk gastlenen: lenen in een andere gemeente, gewoon op je eigen abonnement.

De eerste keer gastlenen
Neem bij je eerste bezoek aan de gastbibliotheek je bibliotheekpas en een geldig legitimatiebewijs mee. De bibliotheekmedewerker controleert je pas en identiteit, en maakt eventueel een bibliotheekpas van de gastbibliotheek voor je aan. Hiermee kun je meteen materialen lenen in de gastbibliotheek.

Bij je volgende bezoek aan de gastbibliotheek heb je alleen nog de bibliotheekpas van de gastbibliotheek nodig of je eigen bibliotheekpas. Je kunt in de gastbibliotheek ook reserveren en verlengen. De voorwaarden van de gastbibliotheek zijn van toepassing op de materialen die je daar leent.

En wil je bij meer bibliotheken gastlenen? Dat kan natuurlijk ook!